MENU
Jesteś tutaj: Logistyka i transport Logistyczne wyzwania handlu elektronicznego

Logistyczne wyzwania handlu elektronicznego

16:49, dnia 25 marzec 2022r.
121
0

E-handel, czyli sprzedaż przez Internet, staje się coraz bardziej popularny, zwłaszcza w dobie koronawirusów. Sklepy internetowe oferują szerszy asortyment produktów i są tańsze. Mają też więcej możliwości wyboru, a towary mogą być dostarczane prosto pod drzwi klienta.

Wyzwania w e-handlu

Prowadzenie działalności w handlu elektronicznym wiąże się jednak z pewnymi wyzwaniami. Należą do nich logistyka i obsługa sklepów internetowych. Ze względu na rosnącą liczbę zamówień i klientów może zaistnieć konieczność zlecania niektórych czynności zewnętrznym magazynom. Zajmuje się on między innymi:

  • Przyjmowaniem dostaw przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu
  • Skanowaniem kodów kreskowych w celu identyfikacji towarów
  • Dodawaniem towarów do systemu magazynowego
  • Rozmieszczaniem towarów w magazynie.

Są to trzy główne modele, które można wykorzystać do rozwiązania problemów logistycznych w branży handlu elektronicznego.

Jaki jest podstawowy model zarządzania logistyką?

Podstawowy model polega na tym, że sklep internetowy posiada własny magazyn i samodzielnie importuje produkty od dostawców i producentów. Największym wyzwaniem dla firmy logistycznej jest dostarczenie towarów ze sklepu do klienta. Zaletą tego podstawowego modelu jest jasny podział obowiązków i równa dystrybucja. Model ten jest szczególnie polecany dla małych sklepów internetowych.

Drugi model jest przeznaczony dla dużych graczy w e-handlu.

Ten drugi rodzaj usługi logistycznej jest przeznaczony dla większych graczy w branży e-commerce. Usługa ta polega na stworzeniu przez operatora specjalnej sieci dystrybucji i obsłudze magazynu sklepu internetowego. Nasze centrum logistyczno - dystrybucyjno - transportowe, wychodząc naprzeciw wyzwaniom logistycznym w branży e-commerce, bierze na siebie zadanie dostarczenia towarów do magazynu klienta, a następnie przetransportowania ich z magazynu do odbiorcy końcowego. 

Przyjmujemy towary, przechowujemy je, skanujemy kody kreskowe i przepakowujemy. Następnie przygotowujemy opakowania wysyłkowe i realizujemy dostawę do odbiorcy. Ponadto oznaczamy i zabezpieczamy przesyłkę. Obsługujemy zwroty i dbamy o to, aby towary były nadal używane, czyli robimy tak zwany Fulfillment E-commerce.

Rozwiązanie to jest polecane dla sklepów internetowych, które mają duże powierzchnie magazynowe ze względu na zwiększoną liczbę zamówień lub asortyment na tyle unikatowy, że lepiej zlecić obsługę magazynową wyspecjalizowanemu operatorowi logistycznemu. W związku z epidemią COVID-19 nasza firma dołoży wszelkich starań, aby cały łańcuch od odbioru do dostawy odbywał się w warunkach bezpiecznych pod względem higienicznym.

Całkowite wyeliminowanie magazynu z łańcucha dostaw

Jednym z ostatnich rozwiązań problemów logistycznych związanych ze sprzedażą internetową jest całkowite wyeliminowanie magazynu z łańcucha dostaw. W tym modelu operator może odebrać przesyłkę z magazynu producenta/importera, a następnie dostarczyć ją bezpośrednio do klienta. Ten model, który nie wymaga przechowywania produktów w magazynie sklepu internetowego, jest najbardziej efektywny kosztowo. Może jednak utrudniać kontrolę nad towarami, ponieważ nie można ich tam przechowywać. Po otrzymaniu produktu od producenta nie ma możliwości sprawdzenia jego stanu.

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował. Bądź pierwszy!

Napisz komentarz

Imię:*
Email:*
Komentarz:*